Iconologie (Cesare Ripa, 1643)/I/Mariage

La bibliothèque libre.


Mariage. XCII.


IL ne peut mieux eſtre dépeint que par le portrait de cette Femme richement veſtuë, ayant ſur le col vn Ioug, vn Coin en vne main, des Entraues aux pieds, & vne Vipere au deſſous.

Par les Entraues, & par le Ioug, il eſt demonſtré, Que le Mariage eſt vn aſſez peſant fardeau pour les forces de l’homme, qui ſe vend ſoy-meſme, ſe priuant de liberté, pour s’obliger à vne loy perpetuelle, & ſe ſoubmettre le plus ſouuent aux caprices d’vne femme. Auecque tout cela neantmoins, il ne laiſſe pas d’eſtre deſirable, pour pluſieurs conſiderations, & particulierement pour celle d’auoir des enfans, qui pour l’vtilité publique ſuccedent aux biens & aux vertus de leurs peres.

On luy met vn Coin à la main, d’autant que par l’expreſſe ordonnance de Solon, anciennement on preſentoit ce fruict dans Athenes à ceux qui eſtoient nouuellement mariez. Auſſi eſt-il, ſelon Pierius, vn ſymbole de fecondité & d’amour reciproque, comme il ſe remarque en pluſieurs Medailles, où l’on le fait porter au ieune Hymenée.

Quant à la Vipere, qui eſt ſous les pieds de cette Eſpouſe, cela monſtre, Qu’il faut qu’vne femme d’honneur foule aux pieds toute ſorte de penſées indignes d’elle, & qui choquent tant ſoit peu la foy promiſe à ſon mary, ne faiſant pas comme la Vipere, qui par vn excez de volupté brutale tuë le Serpent, dans les embraſſements duquel elle eſt enlacée.