Page:Cartier - Brief recit de la navigation faicte es ysles de Canada.djvu/60

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

cresme, Ce qui croient, par ce que plusieurs enfans ont veu baptiser en Bretaigne. Et de la promesse que leur fust faicte de retourner furent tresjoyeulx.

Cedict peuple vit en communaulté de biens assez de la sorte des Brisilans, et sont vestus de peaulx de bestes sauvaiges, et assez povrement. L’yver ilz sont chaulsez de chausses et soulliez qu’ilz fond de peaulx : et l’esté vont nudz piedz. Ilz gardent l’ordre de mariage, fors qu’ilz prennent deux ou trois femmes, et depuis que leur mary est mort jamais ne se remarient, ains font le dueil de la dicte mort toute leur vie, et se taignent le visaige de charbon pellé, et de gresse espez comme l’espesseur du doz d’ung cousteau, et a cela congnoist on que elles sont veuves.

Ilz ont une aultre coustume fort mauvaise de leurs filles, car depuis qu’elles sont d’aage d’aller à l’homme, elles sont toutes mises en une maison de bordeau, habandonnées à tout le monde qui en veult, jusques à ce que elles ayent trouvé leur party. Et tout ce avons veu par experience, car nous avons veu les maisons plaines des dictes filles, comme est une eschole de garsons en France. Et d’avantaige le hazard selon leur mode tient esdictes maisons ou ilz jouent tout ce qu’ilz ont jusques à la