Page:Cartier - Brief recit de la navigation faicte es ysles de Canada.djvu/72

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

navires les ungs à gallefestrer, les aultres à faire du pain et aultres besongnes, et qu’il ne estroit pas bon qu’ilz vinsent donner de hors. Ce qu’ilz croyent, et faisoit ledict cappitaine battre et mener bruict esdictz malades dedans les navires avec bastons et caillousz faignans callefestrer. Et pour lors estions si esprins de ladicte maladie que avions quasi perdu l’esperance de jamais retourner en France si Dieu par sa bonté infinie et misericorde ne nous eust regardé en pitié et donné congnoissance d’ung remede contre toutes maladies le plus excellent qui fut jamais veu ny trouvé sur la terre, ainsi qu’il sera faict mention en ce chapitre.


Le nombre de temps que nous avons esté au hable saincte Croix et places dedans les glaces et neiges, et le nombre de gens decedez depuis le commencement de la maladie jusques à la my Mars.


Depuis la my Novembre jusques au quinziesme jour d’Apvril, avons esté continuellement enfermez dedans les glaces, lesquelles avoient plus de deux brasses d’espesseur. Et dessus la