Page:Cartier - Brief recit de la navigation faicte es ysles de Canada.djvu/84

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

et de deux autres des principaulx qu’il monstra, puis que on feist retirer les autres. Tost apres ledict seigneur entra dedans le fort avec le dict cappitaine : mais tout soudain ledict Taignoagny veint pour le faire sortir. Nostre cappitaine voyant qu’il n’y avoit autre ordre, se print à cryer que on les print : Auquel cry sortirent les gens dudict cappitaine : lesquelz prinsdrent ledict seigneur et ceulx que l’on avoit desliberé prendre. Lesdictz Canadians voyant la prinse, commencerent à fuyr et courir, comme brebis devant le loup : les ungs le travers la rivière, les autres parmy le boys serchant chascun son advantage. Ladicte prinse faicte des dessusdictz et que les autres se furent retirez, furent mys en seure garde.


Comment les Canadians vindrent la nuict devant les navires, sercher leurs gens : durant laquelle ilz hurloyent et cryoient comme Loups, et le parlement et conclusion qu’ilz feirent le lendemain, et des presens qu’ilz feirent à nostre cappitaine.


La nuict veneue vindrent devant noz navires, la riviere entre deux grand nombre du peuple dudict Donnacona huchant et hurlant toute la nuict