Page:Marguerite de Navarre - L’Heptaméron, éd. Lincy & Montaiglon, tome I.djvu/377

La bibliothèque libre.
Cette page a été validée par deux contributeurs.
363
Xe NOUVELLE

gnan, ayant charge de deux mil hommes, & pria Amadour d’estre son Lieutenant, lequel avecq ceste bande feit tant bien son debvoir que l’on n’oyoit en toutes les escarmouches crier que Nagères.

Or advint que le Roy de Thunis, qui de long temps faisoit la guerre aux Espaignols, entendant comme les Roys de France & d’Espaigne faisoient la guerre l’un contre l’autre sur les frontières de Perpignan & Narbonne, se pensa que en meilleure saison ne pourroit il faire desplaisir au Roy d’Espaigne, & envoya un grand nombre de fustes & autres vaisseaux pour piller & destruire tout ce qu’ils pouroient trouver mal gardé sur les frontières d’Espaigne. Ceulx de Barselonne, voyans passer devant eulx une grande quantité de voiles, en advertirent le Vis-Roy, qui estoit à Saulce, lequel incontinant envoya le Duc de Nagères à Palamos, &, quand les Maures veirent que le lieu estoit si bien gardé, faingnirent de passer oultre, mais, sur l’heure de minuict, retournèrent & meirent tant de gens en terre que le Duc de Nagères, surprins de ses ennemis, fut emmené prisonnier.

Amadour, qui estoit fort vigillant, entendit le bruict, assembla incontinant le plus grand nombre qu’il peut de ses gens & se défendit si bien que la force de ses ennemys fut long temps sans luy pouvoir nuyre. Mais à la fin, sçachant que le Duc de Nagères estoit prins & que les Turcs estoient