Page:Pastoret - Ordonnances des rois de France de la troisième race, tome 15.djvu/540

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

DE LA TROISIÈME RACE.

yosté de Paris, de certaines lectres par feu le Roy Charles, nostre ayeul, ■. et depuis par nostre très-chier seigneur et pere, dont Dieu ait les ames, Louis XI, données et octroyées à noz chiers et bien-amez les religieux de toutes les »4^i. maisons estans en nostre royaume, de l’ordre de Chartreuse, dont la teneur s’ensuit :

A tous ceulx qui ces présentes lectres verront, Audouin Chauveron, Charles VI, docteur ez loix, conseiller du Roy nostre sire, garde de la prevosté de Paris, ^"1386. salut. Sçavoir Élisons que nous, l’an de grâce mil trois cens quatre-vingts "et troys, le mardy vingt-troys jour de juing, veismes unes lectres du Roy, nostre sire, scellées de son scel, ordonné en l’absence du grant, et en la marge dessoubz estoient mis et apposez, en cire vermeille, les signetz de nosseigneurs les Ducs de Berry et de Bourgogne, si comme il apparoist, desquelles la teneur est telle :

Charles, par la grâce de Dieu, Roy de France ; à noz amez les generaulx Charles v, depputez à lever noz subsides et aides, tant pour la rédemption (a) de jànv ?"^. nostre très-chier seigneur et pere, que Dieu absoille, comme pour le lait de noz guerres, et à tous les &c. (b)

Et au-dessoubz estoient plaquez, en cire vermeille, deux signetz desdits Suite du vidimus generaulx, si comme il appa^ist ; et nous à ce présent transcript avons Charles* VI. mis le scel de ladite prevosté de Paris, l’an et le mardi dessus dits. Ainsi signé : J. du Vivier. Collation faite.

Et au doz dudit vidimtis estoit escript ce qui s’ensuit : Collatio presentis transcripti cum originali signato et sigillato, prout continetur in albo, fac ta fuit in camtra compotorum Regis, Parisius, de precepto dominorum ibi, ultimâ die Augusti mil. ccc mixx sexto, per me J. Regis, et me Johannem Muneri i. Lesquelles lectres, et le contenu en icelles, nous, de nostre certaine Suite des Lettres science, eu sur ce grand advis et meure délibération, avons louées, ratiffiées, Charles VII. approuvées et confermées, et, par la teneur de ces présentes lectres, louons, ratifiions, approuvons, confermons et accordons de point en point, selon leur forme et teneur, en tant que lesdits Chartreux et les demourans en leursdites maisons en auront deuement joy et usé. Si donnons en mandement , par ces mesmes présentes, à nos amez et féaulx les generaulx conseillers par nous ordonnez sur le fait et gouvernement de toutes nos finances, tant en Languedoil comme en Languedoc, et à tous les commis de par nous à lever les dixiesmes qui nous sont ou seront donnez par nostre Notes.

(a) Pour la rançon. 4° du Trésor des chartes sont assez multi- (b) Ces lettres ont été imprimées tome VI, pliées, mais peu importantes ; vôici les plus page 6ÿo. Les variantes entre elles et la pièce remarquables : Ordonnances des Rois de France, tome VI. Registre du Trésor des chartes. fyo, lïg. 10, petites pouvres rentes petites revenues, poures possessions. Jt, porter ung en chacune porter en une chascune. 32, especial, que au vidimus.... especial, pleine puissance et auctorité royal, que au vidimus.

Tome XV. M m m