Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 1.djvu/311

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
293
de constantinople. [1204]

Alexis ére, et l’envoia ses messages, et li manda que li aideroit et feroit tot son commandement. Et l’emperéres Alexis respondi que bien fust il venuz come ses fil, que il voloit que il avoit sa file à fame, et feroit de lui son fil. Ensi se herberja l’emperéres Morchuflex devant Messinople. Et tendi ses trés et ses paveillons, et cil fu herbergié dedenz la cité. Et lors parlérent ensemble, et distrent que il seroint tuit une chose. Ensi sejornérent ne sai quanz jorz, cil en l’ost, et cil en la ville. Et lors semont l’emperére Alexis l’empereor Morchuflex que il venist à lui mengier, et iroient ensemble al bainz. Ensi com il fu devisé si fu fait.

144. L’emperéres Morchuflex com il fu dedenz sa maison, l’emperéres Alexis l’appella en une chambre, et lo fist jetter à terre, et traire les œls de la teste, en tel traïson com vos avez oï. Or oiez se cest genz devroient terre tenir ne perdre, qui si grant crualtez faisoient li un des autres. Et quant ce oïrent cil de l’ost l’empereor Morchuflex, si se desconfissent, et tornent en fuies, li uns ça, et li altres la ; et de tels i ot qui allérent à l’empereor Alexis, et li obeïrent comme à seignor, et remestrent entor lui.


145. Lors s’esmut l’emperéres Baudoins à tote s’ost de Constantinople, et chevauça tant que il vint à Andrenople. Qui trova Henri ses frere, et les autres