Page:Ricci - Trigault -Histoire de l'expédition chrestienne au royaume de la Chine, Rache, 1617.djvu/106

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

adorent aussi le Seigneur du ciel, mais content sottement qu’il est corporel,& qu’il luy est arrivé beaucoup de choses indignes. Je ferois recit de leurs resveries si cela n’estoit hors de mon dessein, mais toutefois on pourra par une chose faire jugement du reste. Ilz content que le Roy du ciel, qui règne aujourd’huy s’appelle Ciam, car celuy qui commandoit auparavant s’appelloit Leu. Cestui-ci estoit certain jour venu en terre porté sur un dragon blanc ; Ciam, qu’ilz disent avoir esté devin, le receut au festin, mais cependant que Leu mangeoit il monta sur le dragon blanc par lequel estant eslevé il occupa le Royaume celeste, & en bannit pour jamais Leu taschant d’y retourner. Mais toutefois il obtint du nouveau Roy du ciel de presider sur certaine montagne en ce Royaume, ou ilz disent qu’il vit maintenant despouillé de son ancienne dignité, & ainsi ilz confessent eux mesmes qu’ilz adorent pour Dieu un Tyran & usurpateur du Royaume d’autrui.

Outre ce Dieu du Ciel, ilz en forgent trois autres, desquelz ilz font l’un, sçavoir Lauzu mesme chef de la secte : & ainsi ces deux sectes se forment chacune à leur mode un Ternaire de Dieux, à fin qu’on cognoisse que le mesme pere de mensonge, auteur de toutes les deux, n’a pas encor quitté son ambitieux desir de ressembler à Dieu, Cete secte aussi traite des lieux ordonnez pour les punitions & récompenses, mais en la façon de parler ilz sont fort differentz des autres. Car ceux-ci promettent aux leurs un paradis auquel ilz seront mis en corps & en ame, & mettent en veue en leurs temples les images de quelques-uns, qu’ilz content fabuleusement estre ainsi volez au ciel. Pour acquérir cete felicite ilz prescrivuent quelques exercices, qui consistent en diverse manière de s’asseoir, & certaines prières, voire aussi medicamens, par lesquelz ilz promettent que leurs sectateurs peuvent, moiennant la faveur de leurs Dieux, acquerir la vie immortelle dans les cieux, ou pour le moins une plus longue vie dans un corps mortel. Par ces choses on peut aisement juger de la vanité de cest secte & meschanceté de ces resveurs.

Le devoir particulier des Sacrificateurs de cete secte est de chasser avec des prieres impies les diables hors des maisons, & ilz ont accoustumé de faire essai de cela en deux façons. Car ilz baillent des monstres horribles de diables peintz sur du papier jaune avec de l’encre, pour les attacher aux parois des maisons, apres ilz remplissent les maisons de cris si confus, qu’ilz semblent estre les diables mesmes.

Ilz s’attribuent encor un autre office : car ilz promettent de pouvoir tirer de la pluie du ciel en temps sec, & la retenir lors qu’elle est trop abondante, & se vantent encor de pouvoir destourner plusieurs