Page:Urfé - L’Astrée, Première partie, 1631.djvu/602

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

peut estre elle sera surprise. L’enfant s’y courut, et Celadon sortit riant de ces nouvelles et quoy, dit la nymphe, vous riez, Celadon, de ceste venue ? Vous pourriez bien estre empesché. – Tant s’en faut, dit-il, continuez seulement de m’habiller, car dans la confusion de tant de nymphes, je pourray plus aysément me dérober.

Mais cependant qu’ils estoient bien attentifs à leur besoigne, voilà Galathée qui entra si à l’impourveue que Celadon ne peut se retirer au cabinet. Si la nymphe demeura estonnée de cet accident, et Celadon aussi, vous le pouvez juger. Toutesfois la finesse de Leonide fut plus gande et plus prompte qu ’il n’est croyable, car voyant entrer Galathée, elle retint Celadon qui se vouloit cacher, et se tournant vers la nymphe faisant bien l’empeschée: Madame, luy dit-elle, s’il ne vous plaist de faire en sorte que madame ne vienne icy, nous sommes perdues ; quant à moy, je ferai bien tout ce que je pourray pour desguiser Celadon, mais je crains de n’en pouvoir venir à bout.

Galathée, qui au commencement ne sçavoit que juger de ceste metamorphose, loua l’esprit de Leonide d’aoir inventé ceste ruze, et s’approchant d’eux se mit à considerer Celadon, si bien déguisé sous cet habit, qu’elle ne peut s’empescher de rire, et respondit à la nymphe: M’amie, nous estions perdues sans vous, car il n`y avoit pas moyen de chacher ce berger à tant de personnes qui viennent avec Amasis, où estant vestu de cest habit, non seulement nous sommes asseurées ; mais encor je veux le faire voir à toutes vos compagnes, qui le prendront pour fille. Et puis elle passoit d’un autre costé et le consideroit comme ravie, car sa beauté par ses agencemens paroissoit beaucoup plus.

Cependant Leonide pour mieux jouer son personnage, luy dit qu’elle s’en pouvoit aller, de