Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 3.djvu/140

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

demora à cort ; moult l’onora li empereres de dons et de joiaus, et quant il s’en vot retorner, li empereres le fist conduire par Baiviere jusques à la cité de Ravenne, pour ce que il li plesoit par là à retorner. La raison pour quoi li Apostoiles vint ensi à l’empereor, si fu pour ce que on disoit communement, et en estoient ja noveles venues à l’empereor, que li sains sans Nostre Seigneur avoit esté trovez en la cité de Manthue ; et pour ce li ot li empereres mandé que il enqueist la verité de ceste chose. Et li apostoiles qui ot trové achoison d’issir de son païs s’en vint parmi Lombardie, ausi come por enquerre la verité de tiex noveles. Mes l’estoire se taist de la fin de ceste besoigne[1].

[2]Poi de tens trespassa après que Cappanes[3], li princes des Huns, vint à l’empereor por son besoing et por la neccessité de son pople, et li requist que il li donast terre et region pour habiter, à lui et à sa gent, entre Carminthe et Salbarie[4], car il ne pooient mès demorer en lor propre terre pour les assauz et

  1. Le royal ms. 16 G VI, fol. 141 vo, ajoute en note : « Puis vint droit à l’emperiere et demora avecques lui par l’espasse de huit jours, puis s’en retourna à Romme », traduisant ainsi la phrase d’Éginhard : « Subito ad imperatorem usque pervenit, mansitque apud illum dies octo, et sicut dictum est, Romam repedavit. »
  2. Annales d’Éginhard, année 805.
  3. Il faudrait plutôt Cagan, « Caganus ». Ce Chagan se nommait Théodore (Éginhard).
  4. « Inter Sabariam et Canuntum ». Sabaria, comme nous l’avons déjà vu plus haut, p. 69, n. 2, désigne la ville actuelle de Szombathely ou Steinamanger (Hongrie). Carnuntum est aujourd’hui Hainburg, à l’est de Vienne, sur la rive droite de Danube et à la frontière de l’Autriche et de la Hongrie.