Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 3.djvu/179

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

coment il revint à droite voie ou bois par le chant de l’oisel.

Li vi, coment li empereres et ses genz furent receuz en Costantinoble et coment li dui empereor delivrerent le sepulchre et toute la terre des Sarrazins et restablirent le patriarche. Des granz richeces que li empereres griex aparilla pour doner ; coment li empereres les refusa et puis coment il requist les saintes reliques.

Li vii parole coment li empereres Constantins fist querre les reliques et coment il furent tuit purgié par confession avant que il les traitassent ; de la proiere l’empereor Karlemaine et d’un miracle qui avint.

Li viii parole coment li fuz de sainte corone reverdi et flori par miracle ; d’un autre miracle qui avint en cele heure que ccc et i malade furent gueri, et puis du tierz miracle, coment li ganz se tint en l’air, et puis des loenges que li poples rendoit à Dieu.

Li ix parole coment li evesques Daniel aporta le saint clou à Karlemaine ; des loenges et des grâces que li empereres rendoit à Nostre Seignor et puis coment les saintes reliques furent atornées pour aporter en France.

Li x parole coment li empereres d’Occident prist congié à l’empereor d’Orient ; coment il vindrent ou chastel de Limedom et puis du fil au baillif de ce chastel qui fu resuscitez par miracle.

Li xi parole de la liece de la gent du païs par les miracles que il veoient et puis coment l malade furent gueri ; coment li empereres fist crier par tout le mont que tuit venissent à tel jor pour veoir les reliques.

Li xii parole coment li empereres fist sermoner les