Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 4.djvu/102

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

doneor[1], et Pierre, evesque de Cencelles[2] ;[3][les reçut] si com il dut et honora, et puis les oï et congea. De Noion se parti et s’en ala pour yverner à Es la Chapelle ; mais avant que il venist là, s’en ala par Remerimont et par les plains et les forez de Vouge ; si fu ja passez touz li estez et la moitié de septembre[4] avant que il venist à Es.

En ce tens morut cil Borna dont l’estoire a desus parlé ; en son lieu mist li empereres Ladas[5]. En ce point vint à cort i messager qui aporta noveles de la mort Leon[6], l’empereor de Costantinoble, et du coronement Michiel. Ou mois d’octovre qui après fu, tint li empereres parlement à Theodone[7] ; là maismes fist espouser Lothaire, son ainné fil, Hermenjart la fille le conte Huon[8]. A grant sollempnité à ces espousailles, furent present li messagers l’Apostoile, Theodores et Florenz[9]. De par l’Apostoile, presenterent dons de diverses manieres, et tout fust li empereres touz jors de merveilleuse debonaireté, et piteus et misericors vers toutes genz, si le monstra-il lors à ce parlement, car

  1. « Leonem nomenclatorem. »
  2. Cencelles, auj. Civita-Vecchia.
  3. Nous avons fait cette correction d’après le royal ms. 16 G VI, qui ainsi traduit bien le latin suscepit.
  4. L’Astronome dit seulement : « quod superfuit æstivi et autumni dimidium temporis ».
  5. « Nepotem suum nomine Ladasdeum. »
  6. Léon V, dit l’Arménien, fut assassiné le 24 décembre 820. L’Astronome accuse son successeur de ce meurtre, « qui a domesticis suis et præcipue a Michaele interfectus est ».
  7. Théodone, Thionville.
  8. C’est Hugues, comte de Tours.
  9. Éginhard, Annales, année 821, fait connaître leurs fonctions : « Theodorus primicerius ac Florus superista. »