Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 4.djvu/167

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

gier et li dona riches dons. Au departir envoia ovec lui ii siens messages qui andui estoient evesque. Si avoit non, li uns Georges[1] et li autres Pierres[2].

Lothaires, qui bien sout que li Apostoiles enveoit message à l’empereor, envoia en la cité de Boloigne[3] Léon, qui au tens de lors tenoit grant lieu en sa cort. Les ii message l’Apostoile trova, durement les espoanta et leur commanda que il n’eississent de la cité. Et quant li abbés Raimbauz, qui message estoit l’empereor, vit ce, il prist tout coiement la lettre que li Apostoiles enveoit à l’empereor et la bailla à un sien serjant qui la porta jusques outre les monz en habit d’un povre mandiant. De la cité se parti et retorna à l’empereor[4].

En ce tens avint une mortalitez et une pestilence es barons et ou pople qui de France s’en estoient alé ovec Lothaire, si très granz que ele est merveilleuse et à conter et à oïr. Car en si poi de tens, com il a des kalendes de septembre jusques à la Saint Martin[5], morurent tuit cil qui ci sont nommez. Joscelins[6],

  1. Ce Georges est qualifié dans la Vita Hludowici « regionarius Romanæ urbis episcopus », c’est-à-dire chargé de l’administration spirituelle d’un quartier de la ville (cf. Vita Hludowici imperatoris, dans Mon. Germ. hist., Scriptores, t. II, p. 641, note 13).
  2. Pierre est qualifié dans la Vita Hludowici évêque « Centumcellensis urbis ». C’est Civitavecchia. D’après Gams, Series episcoporum, p. xi, il occupait déjà ce siège en 826.
  3. Bologne, Italie.
  4. Le texte de la Vita Hludowici dit qu’il présenta ensuite la lettre à l’empereur, « ac post Imperatori porrexit ».
  5. Soit du 1er  septembre au 11 novembre.
  6. Ce nom de Joscelins fut sans doute donné à Jesse, évêque d’Amiens, à la suite d’une mauvaise lecture du texte de la Vita