Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 4.djvu/41

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

congié au pere et retorna pour yverner en Aquitaine.

[1]En ce contemple, avint que i Gascoinz qui avoit non Adeleriques[2] prist Corsont, le duc de Thoulouse ; si ne pot eschaper de ses mains de si à tant que il se fu aliez à lui par sairement contre le roi. Li rois qui ce sot assembla parlement[3] par le conseil de ses barons pour prendre venjance de ce fait. Cil Adeleriques fu semons, mais il ne vot avant venir pour ce que il se sentoit meffaiz jusques à tant que li rois li ot livrez ostages de seurté. Au parlement vint toutevoies ; mais on le li osa mal faire seur l’aseurement le roi et meesmement pour le peril des ostages que il tenoit par devers lui ; ainz li fist-on doner dons au departir ; les ostages le roi rendi et les siens reçut ; si se departi de cort en tele maniere à cele foiz.

Ou tens d’esté qui après vint, mut li rois pour aler à son pere[4], qui mandé l’avoit, à simple chevaucheure et sanz granz compagnie. Ovec lui demora tout l’yver et tout l’esté. Là fu amenez cil Adelariques en la pre-

  1. Vita Hludowici imperatoris, chap. v.
  2. Adalaric, qui se révolta en 787 contre Louis, roi d’Aquitaine, est donné comme duc des Gascons et fils de Loup par D. Bouquet (Rec. des Historiens des Gaules et de la France, t. VI, p. 89, note b) et par D. Vaissète (Hist. de Languedoc, nouv. éd., t. II, 2e partie, p. 881), d’après la fausse charte d’Alaon. En réalité, on ne connaît pas ses ancêtres (ibid., p. 881, note 1).
  3. Cette assemblée fut convoquée en 788 en un lieu de la Septimanie nommé par l’Astronome (Vita Hludowici imperatoris, chap. v) Mors Gothorum, dont on ne connaît pas la situation.
  4. C’est à Worms que Louis le Débonnaire fut appelé en 789. Charlemagne célébra dans cette ville les fêtes de Noël et de