Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 7.djvu/155

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

que l’en apelle la Roche du Glin[1]. Cil du chastel furent si outrecuidié qu’il roberent une partie de la gent le roy qui aloient devant por faire garnisons à ceus de l’ost. Quant la nouvele en vint au roy, il commanda que tout le chastel feust mis par terre et abatuz. Cil dedenz furent pris et mis en fers et en liens, et le chastel fu tout destruit et gastez.

D’iluec se parti li roys et ala tant qu’il vint au port d’Aigue-Morte[2], et entra en mer le mardi après la saint Berthelemieu[3]. Et la contesse d’Artois qui avoit convoié le conte son seigneur s’en retorna pour ce qu’ele estoit enceinte. Le roy se parti du port[4] et ot bon vent, et les mariniers siglerent à force d’avirons et alerent tant à l’aide du vent qu’il vindrent à l’anuitier au port de Nimeçon qui est en Chipre[5]. Le roy descendi de la nef et entra en Chipre où il sejorna tout yver pour atendre sa gent. Endementres que le roy atendoit sa gent, le roy de Chypre[6] et ses barons se croisierent et

  1. La Roche-de-Glun, Drôme, arr. de Valence, cant. de Tain. Le seigneur de ce château était Roger de Clorège. Cf. Lenain de Tillemont, op. cit., t. III, p. 199. Joinville (§ 124) dit que saint Louis fit abattre ce château « pour ce que Rogiers, li sires dou chastel, estoit criez de desrober les pelerins et les marchans ».
  2. Aigues-Mortes, Gard, arr. de Nîmes, ch.-l. de cant.
  3. 25 août.
  4. La flotte dut attendre deux jours un vent favorable et ne quitta Aigues-Mortes que le vendredi 28 août (G. de Nangis).
  5. Saint Louis arriva au port de Limisso, dans l’île de Chypre, la nuit du 17 au 18 septembre (Ibid.). Sur le séjour de saint Louis dans l’île de Chypre, voir L. de Mas-Latrie, Histoire de l’île de Chypre sous le règne de la maison de Lusignan, t. I, p. 342-351.
  6. Le roy de Chypre était alors Henri de Lusignan, fils de Hugues, qui, en 1246, avait été reconnu roi de Jérusalem.