Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 7.djvu/193

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

le roy et ses freres et les barons et les chevaliers de France, de Jherusalem, et de Chipre et de toutes autres contrées, fors aucuns qu’il en retindrent, qui estoient en divers païs en prison.


LIX.
Comment le roy se parti de Égypte[1].

Toutes ces choses ainsi avenues comme nous avons devisé, le roy de France se parti d’Égypte[2] et les barons et li autre qui avoec lui furent delivré, et lessierent certains messages en Damiete pour recevoir les chetiz emprisonnez et pour garder les biens que il avoient lessiez, car il n’avoient pas souffisant navie là, où il les en poissent touz porter. Le roy et les barons vindrent en Acre dolent et corroucié por la perte que il avoient faite. Si prist le roy une partie de sa gent et les envoia en Égypte pour avoir les prisonniers des mainz aus Sarrazins[3]. mais il leur fu respondu qu’il auroient ançois tuit parlé ensamble. Pour ceste raison demourerent grant piece en Babiloine, en esperance d’avoir les prisonniers. Et la fin avint que de xii mile, que vieus que jeunes, li amiraut n’en rendirent que

  1. Guillaume de Nangis, Vie de saint Louis, dans Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XX, p. 380-381 ; Chronique latine, t. I, p. 207 ; Vincent de Beauvais, Speculum historiale, liv. XXXI, chap. cii.
  2. Saint Louis fut six jours en mer pour aller de Damiette à Acre (Joinville, § 404). Il arriva à Acre le 12 ou le 14 mai (Lenain de Tillemont, t. III, p. 381).
  3. Sur la délivrance des prisonniers d’Égypte, où saint Louis envoya Jean de Valenciennes, voir Joinville, chap. xci et xcii. Cf. Lenain de Tillemont, t. III, chap. ccciv.