Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 7.djvu/198

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

copée[1], si comme l’estoire le racontera en la bataille de Corradin. Si comme il devoit passer en Sezile pour estre couronnez, une maladie le prist que l’en apelle dissintere, qui fist dessevrer l’ame du cors[2]. Quant il fu mort, si ot mainz d’anemis le pape Innocent ; si se mist plus avant el reanme de Sezile, par le conseil de aucuns sages hommes, contre le prince Mainfroi qui de tout son pooir estoit contraires à l’Eglise, et fist aliances conjointement aus Sarrazins qui li furent en aide avoec touz les puissanz homes du païs. Tant fist et tant laboura qu’il le firent roy de Sezile.


LXII.
La croiserie des Pastouriaus[3].

Une autre aventure avint en l’an de grace mil CC et LI[4], el reanme de France, quar i mestre qui savoit art magique fist couvenant au soudan de Babiloine qu’il li amenroit par force d’art tous les jouvenciaus de l’aage de xxv anz ou de xxx ou de xvi, par tel couvenant qu’il auroit de chascune teste iiii besanz d’or. Et

  1. Conradin fut décapité à Naples le 29 septembre 1268.
  2. Conrad IV mourut le 20 ou le 21 mai 1254 (Lenain de Tillemont, op. cit., t. VI, p. 17).
  3. Guillaume de Nangis, Vie de saint Louis, dans Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XX, p. 382-383 ; Chronique latine, t. I, p. 207-208. Cf. Mathieu de Paris, t. V, p. 246-253, et Chronique de Primat, dans Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XXIII, p. 8 à 10. Voir Lenain de Tillemont, t. III, chap. cccxiv et cccxv, et E. Berger, Hist. de Blanche de Castille, p. 393-401.
  4. Mathieu de Paris (t. V, p. 248) dit « Post Pascha », soit après le 16 avril, date de Pâques en 1251.