Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 7.djvu/285

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

l’ost : Henri de Cousances[1], Jehan de Clari[2], Guillaume l’Estandart[3], bons chevaliers et seurs, desquiex le roy congnoissoit le hardement et la prouece. En la seconde mist le roy avoec lui, tuit cil de la nation de France, esquiex le roy se fioit, et par lesquiex il ot victoire. En cele heure et en ce point que le roy ordenoit ses batailles, Erart de Valeri et autres chevaliers de France qui repairoient d’outre mer par la terre de Puille, vindrent en l’ost le roy Karle et se mistrent en sa compagnie où il firent mout grant prouece, par quoi il sont digne de memoire.


XCVII.
Comment la premiere bataille le roy Karle fu desconfite[4].

Si comme les batailles furent ordenées, la premiere bataille ala contre la bataille dant Henri d’Espaigne qui venoit a grant compaignie et bien armée ; mais il furent empeechiez pour les bors de la riviere qui entre les ii oz estoit, car le rivage estoit haut et la riviere

  1. Henri de Cousances ou de Courances, bailli de Mâcon de 1254 à 1260, sénéchal de Limousin (1265-1266), fut tué en août 1268 à la bataille de Tagliacozzo (voir sur lui H. Stein, Annales de la Soc. du Gâtinais, t. IX, p. 203-219, et Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XXIV, 1re part., p. *173 et *200).
  2. Jean de Clari, Jean de Cléry.
  3. Guillaume l’Estendart était sénéchal de Provence (Lenain de Tillemont, t. VI, p. 117).
  4. Guillaume de Nangis, Vie de saint Louis, dans Rec. des Hist. des Gaules et de la France, t. XX, p. 430-433.