Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 8.djvu/300

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

messages devant pour faire son arroy à Milan. Quant ceulz de Melan sorent sa venue, si issirent touz à pié et à cheval contre li, et a grant joie le menerent à la souveraine eglise, et le coronnerent à roy de Lombardie, et l’appellerent Auguste[1]. Puis après se departi de Melan atout son ost et ala assegier la cité de Cremoigne[2], et tant y fist que elle li fu rendue. Après ala assegier la cité de Bresse[3], qui moult estoit fort, et ylec sist une grant piece de temps et y fist-on maint grant assaut. Et à ce siege vindrent à lui ceulz de Pise atout leur pooir en son aide, et en la parfin, ceulz de Bresse firent traitier à lui. Et à ce traitié mourut le conte Gui de Namur[4] qui estoit son mareschal, pour quoy l’emperere fu si destorbé qu’il ne les voult onques recevoir à merci. Quant ceulz de la ville virent que autrement ne pooit estre, si se rendirent tout à sa volenté et li aporterent les clefs de la ville. Mais onques l’emperere ne voult entrer par porte en la cité, ne teurdre[5] son chemin pour aler à son palais, ains fist emplir le fossé qui devant son tref estoit et despecier le mur à l’en-

  1. Henri VII fit son entrée à Milan le mercredi 23 décembre 1310 et y fut couronné le 6 janvier 1311 (Johannis de Cermenate, Historia, dans Muratori, Rerum Italicarum scriptores, t. IX, col. 1236).
  2. Cremoigne, Crémone.
  3. Bresse, Brescia. Sur les sièges de Crémone et de Brescia, voir dans Muratori, t. IX, col. 1255 à 1260, et Ferreti Vicentini, Historia, col. 1067 à 1082.
  4. Gui de Flandre, fils de Gui de Dampierre et de sa seconde femme, Isabelle de Luxembourg (P. Anselme, Hist. généal., t. II, p. 732-733 ; sur sa mort, cf. Muratori, t. IX, col. 905, 1087 et 1261).
  5. Teurdre ; ms. fr. 17270 de la Bibl. nat., tordre, se détourner de.