Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 9.djvu/35

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

tage de la contée de Flandres. Ceci aussi jurerent les comunes de Flandres ;[1]et pour ce, après la mort au conte de Flandres, ne vouldrent autre accepter que Loys filz au devant dit conte de Nevers. Ainçois manderent au roy et segnefierent que s’il prenoit et recevoit autre à hommage que ledit Loys, fust certain qu’il prendroient par devers eulz le gouvernement de la conté de Flandres. Et pour ce, pristrent les Flamens le conte de Namur[2] qui ledit Robert soustenoit comme son oncle et le mistrent en prison. Lequel Robert, quant il vit que les Flamens orent mis le conte de Namur en prison, s’en vint en France, pour ce qu’il n’osoit pas bonnement demourer au pays[3] ; puis fist ledist Loys hommage au roy de la conté de Flandres. Mais Mahy[4], frere le duc de Lorraine, qui avoit à femme la suer du conte trespassé[5], laquelle n’avoit pas renoncié à son droit et devoit succeder comme hoir

  1. Le reste de ce chapitre n’est pas tiré de la Continuation de G. de Nangis ; on peut le rapprocher de la Continuation anonyme de la chronique de Jean de Saint-Victor (Rec. des Hist., t. XXI, p. 678).
  2. Jean Ier, fils aîné de Gui de Dampierre et d’Isabelle de Luxembourg, leur succéda dans le marquisat de Namur en 1297 et mourut le 1er février 1331. Ce sont les Brugeois qui l’avaient fait prisonnier.
  3. Le ms. fr. 10132, fol. 134 vo, donne ici cette leçon : « Et lors Loys, combien que il fust petit et enffant, ouffri au roy hommage pour Flandres ; mès li roys ne le vout lors recevoir, pour ce que monseigneur Mahieu, frere du duc de Loherainne, qui avoit à fame la suer dudit Robert. »
  4. Mathieu, fils de Thibaut II, duc de Lorraine et frère de Ferry IV, avait épousé Mathilde, fille de Robert III dit de Béthune, comte de Flandre.
  5. C’est-à-dire de Louis de Flandre, comte de Nevers.