Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/105

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
57

que i’ay alleguees, ie ne sçaurois croire que l’or sçeust restaurer vn malade, non plus que feroit du sable dedans l’estomac, et ce d’autant qu’il est impossible à nul estomac le pouuoir dissoudre.

Demande.

Dés le premier commencement de nostre propos, tu m’as dit, que tu cerchois vn lieu montueux, pour edifier vn iardin de plaisance : tu sçais que i’ay trouué fort estrange vne telle opinion : et toutesfois, tu ne m’as aucunement contenté, comme des autres choses, que nous auons parlé. Ie voudrois te prier, de m’en donner quelque raison.

Responce.

Es-tu encore si ignorant, que tu ne sçaches qu’il ne fut jamais montagne, qu’au pied d’icelle n’y eust une vallee ? Quand ie t’ay dit, que ie cerchois vn lieu montueux, pour edifier mon iardin, ie ne t’ay pas dit, que ie voulois faire le iardin sur la montagne : mais pour auoir la commodité du iardin, il faut necessairement, qu’il y aye des montagnes aupres d’iceluy.

Demande.

Ie te prie, me faire vn discours de l’ordonnance du iardin que tu veux edifier.

Responce.

Le propos sera bien prolixe, mais toutesfois ie te le feray assez bien entendre. Il est impossible d’auoir un lieu propre pour faire vn iardin, qu’il n’y aye quelque fontaine ou ruisseau, qui passe par le iardin : et pour ceste cause, ie veux eslire vn lieu planier au bas de quelque montagne ou haut terrier, à fin de prendre quelque source d’eau dudit terrier, pour la faire dilater à mon plaisir par toutes les parties de mon iardin, et alors ayant trouué telle commodité, ie designeray et ordonneray mon iardin de telle inuention, que iamais homme n’a veu le semblable. Et m’asseure, qu’ayant trouué ce lieu, ie feray vn autant beau iardin, qu’il en fut iamais sous le ciel, hors-mis le iardin de Paradis terrestre.

Demande.

Et où penses-tu trouuer vn haut terrier, où il y aye quelque source d’eau, et vne plaine au bas de la montagne, comme tu demandes ?