Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/245

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
197
ET ALCHIMIE.

d’autant qu’il se trouuera beaucoup meilleur en parlant de l’essence, matiere et congelation de toutes pierres : ie laisseray le reste de mes preuues pour ce temps la.

Theorique.

Tu diras ce que tu voudras : mais i’ay veu vn Philosophe qui augmenta vn teston deuant moy : et affin qu’il n’y eust tromperie il me la fit faire à moy mesme.

Practique.

Et comment ?

Theorique.

Il me fit peser un teston et autant de vif argent, et me fit mettre le tout dedans vn creuset, lequel ayant mis dedans le feu, il me bailla d’vne poudre pour mesler, laquelle auoit vertu d’arrester le vif argent : Et puis me fit soufler iusques à ce que le tout fut fondu ensemble, et estant fondu il se trouua le poids de deux testons de bon argent : car le vif argent s’estoit fixé par la vertu de la poudre qu’il m’auoit baillee, et moy-mesme auois mis toutes choses : parquoy n’y auoit nulle tromperie.

Practique.

Dy moy vn peu comment c’est que tu faisois ?

Theorique.

Pendant que les matieres fondoyent ie les remuois d’vn baston.

Practique.

Où auois tu pris ce baston là ?

Theorique.

En vn coing, le premier que ie trouuay à la main.

Practique.

Ie sçauois bien que l’on t’auoit trompé. Car ce maistre Philosophe auoit mis ce baston aupres de toy, sçachant bien qu’il te le feroit prendre pour mesler les matieres : et voila comment il te trompa, car il auoit mis de l’argent au bout du baston, et pendant que tu remuois les matieres dedans le creuset, la cire, de laquelle il auoit fermé l’argent au bout du baston, se fondit, et l’argent tomba dedans le creuset, et le vif argent et la poudre s’en alloit en fumee : et par tel moyen ne demeuroit rien dans le creuset sinon l’argent du teston, et autant poisant d’argent qu’il auoit mis au bout du baston : Voila comment il augmenta ton teston de moytié.