Aller au contenu

Page:Rabelais marty-laveaux 03.djvu/162

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée

154 I-E CINQVIESME LIVRE.

Lybien, la cierce d’Opalle, la quarte d’Anthracite. Chafcune eftoit plaine d’eau ardente, cinq fois diftilee par Alambic ferpentin, incomfomptible comme l’huille que iadis miil Callimachus en la lampe d’or de Pallas en l’Acropolis d’Athènes, aucc vn ardent lychnion faid par de lin Abellin, comme eiioit iadis au temple de lupiter en Ammonie, & le veit Cleom- brotus, philofophe trcftudieux, par de lin Carpa- fien, lefquels par feu plullofl font renouuellez que conlommcz.

Au delTouz d’icelle lampe, enuiron deux pieds & demy, les trois chefnes en leurs figures premières efloient embouclees en trois anfes, lefquelles iflbient d’vne grande lampe ronde de Crillalin trefpur, ayans en diamètre vne coudée & demye : laquelle au defîus ell : oit ouuerte enuiron deux palmes, par celle ouuerture eftoit au milieu pofé vn vaifîeau de crifta- lin, pareil en forme de coucourde, ou comme à vn vrinal : & defcendoit iufques au fonds de la grande lampe, auec telle quantité de la fufdicie eau ardente, que la flamme du lin abelHn eftoit droidement au centre de la grande lampe. Par ce moyen fembloit donc tout le corps fpherique d’icelle ardre, & enflam- boyé : par ce que le feu eftoit au centre & poinft moyen.

Et eftoit difficile d’y aft"eoir ferme & conftant regard, comme on ne peut au corps du Soleil, eftant la matière de merueilleufe perfpicuité, & l’ouurage tant diaphane & fubtil, par la fledion des diuerfes couleurs, qui font naturelles es pierres precieufes, des quatre petites lampes fuperieures à la grand inférieure, & d’icelles quatre eftoit la refplandeur en tous points inconftante & vacillante par le temple. Venant d’auantage icelle vague lumière toucher fur