Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 3.djvu/169

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

là, encontra Havin et Helbi, les messages Amingue le roi de Danemarche, qui de par lor seignor li aportoient presenz et paroles d’amor et de concorde. À Es la Chapele le ratendoient autre message d’Esclavonie ; Kanizances, princes des Huns, Thuditi[1] et maint autre noble home du pople de Esclavons qui habitent sor la Dinoe. Tuit cist se poroffrirent devant l’empereor par le commandement des chevetains des oz qui avoient esté envoiez en Pannonie.

Entre ces choses morut Kalles, li ainnez des fiuz l’empereor, en la seconde yde de decembre[2]. Cel yver demora li empereres à Es la Chapele.

Incidence. —[3]En ce tens morut Amingues, li rois des Danoys. Sigifroiz, qui ot esté niez le roi Godefroi, qui devant Amingue ot regné, et Amilons, li niés Heriot, estriverent pour le roiaume. Acorder ne porent que li uns d’els ii regnast ; lor oz assemblerent et se combatirent. En cele bataille furent andui occis, et la partie Hamilon, qui ot victoire, prist ses ii freres Heriot et Raganfroi ; si les coronerent amedeus. À ce s’acorda la partie desconfite pour ce que il ne le porent

  1. Sous ces noms de Kanizances et Thuduti, ou mieux Thudun, on a voulu sans doute donner les titres de chagan et thudun accordés aux chefs des Huns, plutôt que les noms de chefs eux-mêmes (cf. Annales d’Éginhard, années 795 et 805, et supra, p. 76 et 102).
  2. Les Annales d’Éginhard donnent comme date de la mort de Charles le 2 des nones de décembre, soit le 4 décembre 811. Voir, dans Recueil des historiens des Gaules et de la France, t. V, p. 170 et 422, les vers que lui consacrent le poète saxon, Annales de gestis Caroli Magni, et Theodulphe, évêque d’Orléans.
  3. Annales d’Éginhard, année 812.