Aller au contenu

Page:Créquy - Souvenirs, tome 10.djvu/210

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

Le huit de juillet 1514, je cuyday rester a Bloys pour jamais, car le planchier de ma chambre s’ebranlait et alloist s’abismer, et eusse esté en danger extresme n’eust esté ma petite bigotte et le Seigneur de Brucq, lesquels s’en apperceurent les premiers. Je croys que c’estoit signe qu’il falloit que toute la maison de France fust reclinée seur moy, et que par vollonté divine, j’en eusse toute la charge.




La Reyne Anne de Bretagne trespassa a Bloys le lundy neuf janvier 1514, et le six d’aoust me feut donné l’estrange nouvelle que le Roy Louys XII, antique et fort débile, alloist espouser la jeune Marie Thudor dite d’Angleterre, laquelle estait fille de Henry VII, le premier roi de sa race et ysseu de simples vassaulx nobles au pays galloys.




Le neufviesme jour d’octobre 1514, se firent les amoureuses nopces de Louys XII et de Marie Thudor quy furent espousez à dix heures du matin, et le soir couchèrent ensemble.




Au chasteau des Tournelles, à Paris, le premier jour de janvier 1515, une heure advant la minuict, trespassa le bon Roy Louis XII quy fut inhumé le 12 janvier en l’eglize de Saint Denys, avecque un esclat resplandissant bien que funesbre, et de lugubration