Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/113

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
65

vn cristallin. Et ceux qui seront assis pour banqueter en ladite table, pourront mettre de l’eau viue en leur vin, sans sortir dudit cabinet, ains la prendront és pisseures des fontaines dudit rocher.

Et quant est à present des hommeaux, qui feront la closture et couuerture dudit cabinet, ils seront mis et dressez par vn tel ordre, que les iambes des hommeaux seruiront de colomnes, et les branches feront vn architraue, frise et corniche, et tympane, et frontispice, en obseruant l’ordonnance de la massonnerie.

Demande.

Veritablement ie pense que tu es insensé, de vouloir obseruer les reigles d’architecture és bastimens faits d’arbres, et tu sçais que les arbres croissent tous les iours, et qu’ils ne peuuent tenir longuement quelque mesure que tu leur sçaurois donner : et nous sçauons que les anciens Architectes n’ont rien fait qu’auec certaines mesures, et grandes considerations, tesmoins Victruue, et Sebastiane, qui ont fait certains livres d’architecture.

Responce.

Tu te deuois bien effrayer, et esleuer contre moy : tu as allegué de belles raisons, pour me prouuer d’estre insensé, et mespriser l’inuention de mon iardin, veu que c’est vue chose de si grande estime. Si tu as leu les liures que tu dis d’architecture, tu trouueras que les anciens inuenteurs des excellens edifices, ont prins leurs pourtraits et exemplaires de leurs colomnes, és arbres et formes humaines, et qu’ainsi ne soit, mesure vn peu leurs colomnes, et tu trouueras qu’elles sont plus grosses par le bas de la iambe, que non pas en haut, qui est vne des raisons qu’ils ont prins en formant leurs colomnes : et aussi les colomnes faites d’arbres seront trouuees tousiours plus rares et excellentes, que non pas celles des pierres : et si tu veux tant honorer celles des pierres, que tu les vueilles preferer à celles qui seront faites de iambes d’arbres, ie te diray, que c’est contre toute disposition du droit Diuin et humain : car les œuures du Souuerain et premier edificateur, doiuent estre en plus grand honneur, que non pas celle des edificateurs humains. Item, tu sçais qu’vne pourtraiture qui aura esté contrefaite à l’exemple d’vne autre pourtraiture, la contrefacture ou pourtraiture qui aura esté faite,