Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/115

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
67

Si ainsi est, que les choses qui sont de peu de profit, et de petite duree soyent tant estimees, combien penses-tu que le bastiment de mes cabinets meritera d’estre estimé, veu que la chose sera de longue duree, et aisee à entretenir, utile, et profitable ? voire si profitable, que quand par vieillesse elle sera inutile au bastiment, et closture desdits cabinets, si est ce qu’encore les colomnes auront grandement profité, à cause du bois qu’elles rendront à son possesseur. Et quant est de l’entretien, tant il s’en faut, qu’il ne soit de si grands frais que celuy des petites herbes sus escrites : Car ces petites herbes ne sçauroyent tenir leur forme guere long temps, sans estre tondues : mais les colomnes de mes cabinets dureront pour le moins la vie d’vn homme, ou de deux, sans y faire aucune reparation. Quant est des branches il les faudra estaucer et arranger vne fois ou deux l’annee, c’est pour le plus, cognois tu pas par là, que mon bastiment ainsi fait de pieds d’hommeaux, sera grandement vtile, excellent et louable ?

Demande.

Voire, mais ie ne puis entendre l’ordre, que tu pretens tenir au bastiment et edification de ton cabinet. Fay m’en presentement quelque discours, par lequel ie le puisse aisement entendre.

Responce.

Apres que les hommeaux seront plantés, iouxte la quadrature et circonference de mon cabinet, et que ie seray asseure que lesdits hommeaux auront prins racine, ie couperay toutes les branches iusques à la hauteur des colomnes : et ce fait, ie marqueray ou inciseray le pied de l’hommeau à l’endroit où ie voudray faire la base de la colomne : semblablement à l’endroit de là où ie voudray faire le chapiteau, ie feray quelque incision, marque ou concussion, et lors, nature se trouuant greuee en ces deux parties, elle enuoyera secours et abondance de saueur, et humeur, pour renforcer et guerir lesdites playes : et de là aduiendra, qu’en ces parties blessees s’engendrera vne superfluité de bois, qui causera la forme du chapiteau et base de la colomne, et ainsi que les colomnes croistront, et augmenteront, la forme aussi du chapiteau et base augmentera. Voila comment les iambes des hommeaux auront tousiours vne chacune la forme d’vne colomne, et les branches qui auront leur naissance sur le bout dudit chapiteau, ie les