Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/129

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
81

ront de grand reuenu ; sçavoir est, vn champ de noyers, un autre de chastagners, et vn autre de nousillers (noisetiers), poiriers, pommiers, brief, de toutes especes de fruits : et du costé du vent de Nord, seront les mottes pour les cherues (chanvre), lins, et aubiers doux, et certains vimiers, pour seruir à la ligature du iardin, et deuers le costé du vent d’Ouëst, seront les bois, montagnes, et rochers que ie t’ay dit cy dessus. Voila à present l’ordonnance de mon iardin, avec ses confrontations.

Demande.

Veritablement tu m’en as bien conté, et de bien piteuses : et où cuiderois-tu trouuer vn lieu commode selon ton dessein ? Serois-tu bien si fol, de faire si grand despence, pour auoir vn beau iardin ?

Responce.

Ie t’ay dit cy dessus, qu’il se trouuera plus de quatre mille mestairies, ou maisons nobles en France, aupres desquelles on trouuera la commodité requise, pour eriger le iardin susdit, et de ce ne faut douter ; et quant est de la despence, que tu dis estre excessiue, il se trouuera plus de mille iardins en France, qui ont coûté plus que cestuy ne coutera : et puis, regardes-tu au coust pour auoir vne telle delectation et reuenu de grandes loüanges ?

Demande.

Voire, mais on auroit plus grand plaisir, et vaudroit mieux acheter de bons cheuaux, et de bonnes armures, pour paruenir à quelque degré et charge de l’art militaire, et lors en passant pays, plusieurs viendroyent au deuant te presenter logis, viures, et tapisseries : l’vn te donneroit un mulet, et l’autre vn cheual, qui ne te cousteroit qu’à souffler : et ainsi, tu receurois beaucoup plus de plaisir, que non pas à ton iardin. Aussi tu attraperois quelque benefice, que tu ferois tenir par quelque cuisinier de prestre, et tu prendrois le reuenu : car ie say plusieurs qui, par tels moyens, ayant acheté estat de seneschal de robe longue, sont paruenus à avoir estat de seneschal de robe courte, qui a été le moyen qu’ils ont esté prisez et honorez, crains et redoutez. Et par tels moyens ont rempli leurs bources de butin : et mesme en ces troubles passez, tu sais comme aucuns d’iceux ont reçu de grands presens pour favoriser aux huguenots, lesquels n’epargnoient rien pour sauuer leurs vies, lesquelles on cerchoit de bien près.