Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/221

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
173
ET FONTAINES.

que ie t’ay amenees, ie te renuoye voir le grand Victruue, qui est celuy de tous ceux qui ont parlé des eaux, qui en parle le plus sainement : il preuue dans son liure, par raisons suffisantes, que l’eau des pluyes est la meilleure et la plus saine.

Theorique.

Ie connois à présent que ce que tu dis est fort aisé à faire, et que les eaux de telles fontaines seront asseurement bonnes. Mais ie crain vne difficulté, qui est que quand il pleut asprement de pluye d’orage, les eaux qui descendent violemment du haut de la montaigne ne viennent à amener grande quantité de terres, sables et autres choses, qui empeschent le cours de la fontaine, ou bien des eaux qui se pourroyent rendre en icelle.

Practique.

Pour vray ie connois à ce coup que tu n’es pas aliené de iugement, et par ce que ie voy que tu es attentif à mes paroles, ie te feray cy apres vn pourtrait ou dessein conuenable pour la place ou lieu que tu m’as fait entendre, pour faire ta fontaine. Et pour obvier à la malice des grandes eaux qui se pourroyent assembler en peu d’heures par quelque tempeste, il faut qu’apres que tu auras designé ton parterre pour receuoir les eaux, tu mettes des grosses pierres au trauers des plus profonds canaux qui viennent en ton parterre. Et par tel moyen, la violence des eaux et rauines sera amortie, et ton eau se rendra paisiblement dans tes receptacles.

Theorique.

Ie te demande si le long de la montaigne que ie veux choisir pour le parterre, il y a des arbres, faudra il les couper ?

Practique.

Nenny de par Dieu, donne t’en bien garde : car lesdits arbres te seruiront beaucoup en cest affaire. Il se treuue en plusieurs parties de la France, et singulierement à Nantes, des ponts de bois, que pour desrompre la violence des eaux et glaces qui pourroyent offenser les pilliers desdits ponts, l’on a mis grande quantité de bois debout, au deuant desdits pilliers : par ce que sans cela ils seroyent de peu de duree. Semblablement les arbres qui sont plantez le long de la montaigne, où tu veux faire ton parterre, seruiront beaucoup