Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/277

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
229
DE L’OR POTABLE.

celse faisoit à croire que sa medecine estoit d’or potable, et qu’il n’en vsa iamais.

Theorique.

Ie ne sçay comment tu l’entends : tu as dit cy dessus que peut-estre le Paracelse faisoit quelque medecine pour la lepre, de quelques metaux ou autres simples, et puis faisoit à croire que c’estoit or potable, afin d’estre payé. Puis qu’il peut faire medecine de metaux, pourquoy l’or ne pourra il aussi bien seruir à la medecine comme les autres metaux ?

Practique.

Tu te trompes : le désir que tu as de faire trouuer ta cause bonne, t’empesche d’entendre mon propos. Car ie ne t’ay pas dit que le Paracelse prenoit des metaux, mais bien des metaux imparfaits, ou quelques marcassites, ou autre mineral, comme pourroit estre l’anthimoine, duquel plusieurs font estat en la medecine.

Theorique.

Te voyla pris par ta propre bouche : car puis que tu confesses que l’anthimoine peut seruir en la medecine, ie di que l’or y peut aussi bien seruir, car l’antimoine est vn metal, partant la victoire me demeure, et faut que tu confesses estre vaincu.

Practique.

Te voila aussi sage qu’au parauant, de dire que l’anthimoine est vn metal, et qu’il sert en medecine. Et tu sçais bien que toute nostre dispute n’est que sur le fait du restaurant, qui vaut autant à dire comme reparation de nature : en premier lieu tu parles fort mal de dire que l’anthimoine est vn melal ; car il est certain que ce n’est qu’vne espece de marcassite, ou bien commencement de metal : d’autre part tu dis que i’ay dit qu’il sert en medecine : ouy bien : mais non pas de restaurant. Car s’il pouuoit seruir de restaurant, l’on en pourroit manger comme d’vne autre viande. Mais tant s’en faut : car l’homme qui en prendra plus de quatre ou six grains se met en hazard de mourir. Or ceux qui veulent faire valoir l’or potable disent qu’vn malade en peut prendre deux fois par chacun iour : parquoy l’anthimoine n’est pas à propos pour prouuer le restaurant d’or. Car vn metal parfait ne se peut mouuoir à la chaleur de l’estomac. Mais il n’est pas ainsi de l’anthimoine.