Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/414

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
366

comme les autres, est par ce qu’il y a de la mine de fer au dedans, et parmy la terre où lesdits poissons estoyent habitants.

Vois-tu pas icy des fruits reduits en pierre, par les mesmes causes que i’ay deduites cy dessus ?

Toutes les pierres que tu vois en cest endroit, sont agates, ou cassidoines, qui ont esté autrefois terre d’argile, comme tu verras au parquet suyuant.

Considere vn peu ces mottes de terre lesquelles ont la figure d’agate, ou cassidoine, et tu connoistras qu’elles estoyent preparées à se reduire en pierre, et ne restoit plus que la decoction par laquelle les pierres viennent en perfection.

Regarde vn peu : voicy deux pierres, lesquelles ont retenu la forme des herbes sur lesquelles la matiere est tombée au parauant qu’elles fussent congelées.

Il y a des poissons et autres animaux qui ont des pierres en la teste, lesquelles sont formées de matieres liquides comme les autres.

Par ces pierres cornues qui sont creuses dedans, ie prouue qu’elles ont esté pleines d’eau exalatiue, durant le temps de leur formation.

Ces pierres que tu vois ainsi pleines de trous sont formées des vases de la mer, ausquelles y auoit plusieurs poissons nommez dailles : iceux sont longs comme manches de couteaux, armez de deux coquilles : et quand la vase se reduit en pierre, lesdits poissons sont morts dedans, et la pierre est demeurée percée.

Et pour te monstrer que toutes choses formées dans l’eau, sont par faces et autrement non, Regarde icy la coperose ou vitriol, le salpestre et toutes autres especes de sels, qui sont couuertes d’eau en se congelant.