Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/99

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
51

parmi sondit plomb, qui estoit destrampé clair comme eau, et l’ayant meslé, il donna deux ou trois tours à son moulin, à fin que ses seruiteurs n’apperceussent le beau secret, qui luy auoit esté apprins, de mettre du sel dedans son plomb, pour faire la couleur plus belle, mais au retour du disner, ce fut vne fort belle risee : car il trouua que le sel, le plomb, et l’eau s’estoyent si bien endurcis, et congelez, par la vertu du sel, qu’il ne fut possible de plus virer les meules, et estoit le dessus et le dessous si bien prins l’vn à l’autre, qu’il fut difficile de les separer. Voila une histoire, que ie t’ay voulu dire, pour mieux t’asseurer, que le sel a vertu de congeler et les metaux, et les pierres.

Demande.

Puis que tu as cerché la maniere de cognoistre ainsi les pierres et cailloux, et l’effet de leur essence, me sçaurois-tu donner quelque raison, des douze pierres rares, lesquelles Sainct Iean en son Apocalypse prend comme par vne figure des douze fondemens de la Saincte Cité de Ierusalem ? Car il faut entendre, que les douze pierres sont dures et indissolubles, puis que Sainct Iean les prend par figure d’vn perpetuel bastiment.

Response.

Le Iaspe, qui est vne desdites pierres, est vne eau qui a passé par beaucoup de terres, et en passant, elle a prins la substance salsitiue, et est tombee sur vn certain receptacle, et estant ainsi cheute, deuant qu’estre congelee, sont tombees autres gouttes d’eau, qui en passant à trauers des terres, ont trouué quelque espece de marcacites, ou metaux parfaicts, et ayant prins teinture es choses susdites, les gouttes d’eau, qui estoyent ainsi teintes, sont cheutes sur l’autre eau : et ainsi, l’eau teinte tombant sur la blanche, a fait plusieurs figures, idees, ou damasquinees en ladite pierre de iaspe. Et parce qu’vne partie de l’eau a apporté auec soy vne substance de sel metallique, la congelation de la pierre s’est faite merueilleusement dure, et sa dureté est cause, que quand ladite pierre est polie, le polissement est merueilleusement beau, et ses figures fort plaisantes.

Quant est du Calcidoine, ie t’en dis en cas pareil.

La Thopasse est vne eau, qui aussi a passé par quelque miniere de fer, où elle a prins sa teinture iaune, et de là vient