Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 8.djvu/166

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

et pluseurs autres chevaliers ; et y fu pris l’arcevesque de Couloigne[1]. Et quant le conte de Guelre vit la desconfiture, si s’en tourna en fuie ; mais Gui de Saint Pol[2] vit qu’il s’enfuioit, le suivi, li le xiie de compaignons et le prist en fuiant, et l’amena en prison au duc. Quant le duc ot celle victoire et conquis Lembourc par bataille, tantost fist esquarteler les armes de Lembourt aus siennes et laissa son cri de Louvain et cria : « Lembourc à celi qui l’a conquis. »

Quant le conte Gui de Flandres oy les nouvelles, tantost vint à la contesse qui rien n’en savoit et li dist : « Sire avez vous oy nulles nouvelles ? » Le conte respondi : « Certes dame, oil, mauvaises, les feves sont meures, car voz freres sont touz mors. » Tantost s’encourut en sa chambre faisant le plus grant dueil du monde. Mais les amis qui virent la guerre mal seant firent traitier de la pais ; et après le lonc traitié fu la chose acordée et la pais faite par tel maniere que Henri, le filz au conte de Lucembourc[3] qui avoit esté mort en la bataille, prendroit à femme la fille au duc de Brebant. Et en ot ledit Henri i filz et une fille ; et fu

    Waleran, sire de Ligny et de Roucy, et deux bâtards, tous trois frères de Henri IV qui fut tué aussi.

  1. Sigfried de Westerburg qui occupa ce siège du 7 avril 1275 à sa mort, 7 avril 1297.
  2. Guy III, comte de Saint-Pol, deuxième fils de Hugues V et de Marie d’Avesnes (9 avril 1248-12 mars 1289).
  3. Béatrix, comtesse de Luxembourg, veuve de Henri IV tué à la bataille de Woeringen, de concert avec Marie de Brabant, reine douairière de France, et avec la comtesse de Flandre, fit épouser à Henri V, son fils, Marguerite, fille aînée du duc de Brabant. Le contrat de mariage fut signé à la fin d’avril et le mariage célébré le 28 mai 1292.