Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 9.djvu/167

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

Item, en ce meismes temps, le dauphin de Vienne qui avoit assegié i chastel[1], lequel estoit au conte de Savoie, et avoit laissié son ost pour aler explorer yce chastel ; lequel dauphin fu aperceu et fu feru d’un arbalestier par telle maniere qu’il ne vesqui puis le cop que par l’espace de demi jour[2], et laissa à son frere[3] la Dauphiné, car il n’avoit point de hoir masle de son propre corps.

Incidences. — L’an mil CCC XXXIIII, ceulz de Bouloingne se rebellerent contre i legat envoié de par le pape[4] pour sousmettre les Guibelins, et firent tant qu’il chacierent ledit legat, et s’enfui hors du pays, et tuerent plusseurs de ses gens. Et avoit fait faire ledit legat i fort chastel dehors les murs, lequel il trebuchierent et abatirent jusques à terre.

Item, en ce meismes temps, mut une grant matiere de guerre entre le duc de Brebant et le conte de Flandres[5], pour aucunes redevances, lesquelles l’evesque du Liege se disoit avoir en la ville de Maalines en Brebant, lesquelles redevances ledit conte de Flandres avoit frauduleusement achetées dudit

  1. Le château de la Perrière, Isère, arr. de Grenoble, cant. de Voiron, comm. de Saint-Julien-de-Raz.
  2. Guigues VIII mourut le 28 juillet 1333 ; voir son testament dans de Valbonnais, Histoire du Dauphiné, t. II (preuves), p. 236, no XLVIII.
  3. Humbert II qui fut le dernier dauphin.
  4. Ce soulèvement de Bologne contre le légat du pape eut lieu au mois de mars 1334 (Villani, Historie Fiorentine, dans Muratori, Rerum italicarum scriptores, t. XIII, col. 758).
  5. Sur ce conflit entre le duc de Brabant et Louis de Nevers, voir Kervyn de Lettenhove, Histoire de Flandre, t. III, p. 156 à 158. Cf. de Smet, Corpus chronicorum Flandriæ, t. I, p. 210.