Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 9.djvu/274

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

Bretaigne qui avoient conspiré contre le roy de France, et en moult de lieux ou royaume de France subjez ; et meismement en Bretaigne avoient moult de maux perpetrez, en faisant destructions, occisions et rapines, et lesquiex avoient presté aide, conseil et faveur au roy d’Angleterre et à messire Robert d’Artois très grans anemis du roy de France ; et especiaument, audit messire Robert d’Artois, quant il vint en Bretaigne, si comme devant est noté ; furent mis hors du Chastellet de Paris et trainez es hales tant comme très mauvais traitres ; et touz, l’un après l’autre orent les coulz copez, et puis furent trainez jusques au gibet, et après, au plus haut lieu du gibet penduz par les esselles, et leurs testes après eulz. Et estoient touz nobles, c’est à savoir vi chevaliers et vi escuiers, desquiex les nons sont ci après nommés i excepté, duquel je ne scai le nom[1]. Premierement les chevaliers : Messire Geffroy de Malestroit, messire Jehan de Malestroit son filz, Messire Jehan de Montalbane, monseigneur Guillaume de Brex, monseigneur Alain de Talilac, messire Denis

    chevaliers bretons a été publié par Luce, Froissart, t. III, p. x, note 1. Ces chevaliers, avec une troupe de 160 hommes, avaient assailli, dans un guet-apens, Charles de Blois, qui se rendait à Paris. Douze furent faits prisonniers et, sur ces douze, dix furent décapités. Ceux qui ne figurent pas parmi les suppliciés sont Foulques de Laval, chevalier, et Guillaume des Breux ou de Briex, écuyer (cf. Chronographia, t. II, p. 207, note 1, et Chronique normande, p. 61 et 262, note 3).

  1. Voici les noms des dix chevaliers et écuyers exécutés, d’après le procès-verbal d’exécution : Geoffroy de Malestroit l’aîné et Geoffroy de Malestroit le jeune, Guillaume de Briex, Alain de Cadillac, Jean de Montauban, Denis du Plaissié, chevaliers, Jean Malart, Jean des Briez, Raoulet des Briex et Jean de Sevedavi ou Sevedain, écuyers.