Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/314

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
266
DES PIERRES.

cire, et amenant auec luy vn escolier Medecin, nommé Milon, nous allasmes pres d’vne lieüe dans lesdites carrieres, estants conduits par deux carriers : Et là nous vismes ce que long temps au parauant i’auois conneu par les formes des pierres faites comme des glaces pendantes : Aussi que i’auois veu vn nombre de telles pierres, qui auoyent esté apportées de Marseille par le commandement de la Royne, mere du Roy, d’vne cauerne qui s’appelle la Mauue louviere, laquelle a pris son nom par ce que les loups y vont souuent manger les cheures et brebis qu’ils ont desrobees. I’auois aussi veu grande quantité de telles pierres à la grotte de Meudon, qui ont esté apportées des parties maritimes. I’en ay aussi veu és rochers qui sont du long de la riuiere de Loire : Mais quand nous fusmes és carrieres de Paris nous vismes distiller l’eau qui se congeloit en nostre presence. Parquoy tu ne me peux nier ce poinct : car i’ay bon tesmoignage.

Theorique.

Voila vne chose bien estrange de dire qu’il se forme des pierres tous les iours.

Practique.

Ie ne dis pas des pierres seulement, mais aussi des metaux, et te dis que le bois et les herbes se peuuent reduire en pierre.

Theorique.

Si tu dis cela, gueres de gens ne le voudront croire, et te conseille de ne tenir iamais vn propos si esloigné de verité.

Practique.

I’ay trouué autrefois des asnes comme toy, qui trouuoyent fort estranges mes propos, et crioyent apres moy comme au renard, que bien souuent i’en estois honteux : toutefois ie faisois tousiours mon compte que la science n’a plus grand ennemi que l’ignorance. À présent l’on n’a garde de m’en faire rougir : ie suis trop asseuré en mon affaire. Et di que non seulement le bois se peut reduire en pierre, ains aussi le corps de l’homme et de la beste.

Theorique.

Voila vne chose plus qu’estrange, que l’homme, la beste et le bois se puissent reduire en pierre.

Practique.

Quant est du bois ie t’en monstreray plus de cent pieces re-