Aller au contenu

Page:Palissy - Oeuvres complètes (P. A. Cap, 1844).djvu/62

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
14

les poincts d’iceluy, ie tus tout confus en admiration, sur la sagesse du Prophete Royal, en disant à moy-mesme, O diuine et admirable bonté de Dieu ! À la miene volonté, que nous eussions les œuures de tes mains en telle reuerence, comme le Prophete nous enseigne en ce Pseaume ! Et deslors ie pensay de figurer en quelque grand tableau les beaux paysages que le Prophète descrit au Pseaume susdit : mais bien tost apres, mon courage fut changé, veu que les peintures sont de peu de duree, et pensay de trouuer vn lieu convenable, pour edifier vn jardin iouxte le dessein, ornement, et excellente beauté, ou partie de ce que le Prophete a descrit en son Pseaume, et ayant desia figuré en mon esprit ledit iardin, ie trouuay que tout par vn moyen, ie pourrois aupres dudit iardin edifier vn Palais, ou amphitheatre de refuge pour recevoir les Chrestiens exilez en temps de persecution, qui seroit vne saincte delectation, et honneste occupation de corps et d’esprit.

Demande.

Ie te trouue fort eslongué de toute opinion commune en deux instances : la premiere est, parce que tu dis qu’il est requis trouuer un lieu montueux pour edifier vn jardin delectable : et l’autre, parce que tu dis que tu voudrois aussi edifier vn amphitheatre de refuge pour les Chrestiens exilés : ce que ne puis prendre à la bonne part, consideré que nous auons la Paix. Aussi que nous espérons que de brief on aura la liberté de prescher par toute la France, et non seulement en France, mais aussi par tout le monde : car il est escrit en saint Matthieu, chapitre xxiii, là où le Seigneur dit que l’Évangile du Royaume sera presché en l’universel monde, en tesmoignage à toutes gens. Voilà qui me fait dire et asseurer, qu’il n’est plus de besoin de cercher des Citez de refuge pour les Chrestiens.

Responce.

Tu as fort mal consideré les sentences du Nouveau-Testament : car il est escrit que les enfans et esleus de Dieu seront persecutez jusqu’à la fin, et chassez et moquez, bannis et exilez ; et quant à la sentence que tu as amenée escrite en sainct Matthieu, vrai est qu’il est escrit, que l’Évangile du Royaume sera presché à l’universel monde ; mais il ne dit pas qu’il sera receu de tous, mais bien dit, qu’il sera en tes-