Iconologie (Cesare Ripa, 1643)/I/Science

La bibliothèque libre.


Science. CLI.


CEtte Femme auecque des aiſles à la teſte, vn Miroir en la main droite, vne Boule en la gauche, & vn Triangle au deſſus, eſt le portraict de la Science, que les Doctes appellent vne habitude de l’entendement ſpeculatif, par qui les choſes ſont connuës, & conſiderées par leurs cauſes.

Elle eſt peinte auecque des aiſles, d’autant que pour l’acquerir il faut neceſſairement que l’eſprit s’eſleue à la contemplation des choſes qu’il veut apprendre.

Par le Miroir qu’elle porte eſt denotée ſon abſtraction, dont parlent les Philoſophes : Car par le moyen des accidens que le ſens comprend, il fournit à l’entendement la connoiſſance des Idées, & de leur ſubſtance ; Tout de meſme qu’en voyant dans vn Miroir la forme accidentale des choſes exiſtentes, l’on en conſidere l’eſſence.

Dauantage, la Boule demonſtre, Que la Science ne ſouffre point de contrarieté d’opinions, comme le Globe n’en reçoit aucune de mouuement ; Et le Triangle, Qu’en toutes propoſitions il y a trois termes qui produiſent les demonſtrations & la ſcience des choſes, De meſme que les trois Angles font vne ſeule figure.