Page:Balzac - Contes drolatiques.djvu/164

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
136
CONTES DRÔLATIQUES.

encombroyent ses conduicts intimes. Ainsy feirent processionnellement les convives, sans pouvoir se délibérer du plus de leurs saulces, et se retrouvèrent bientost tous en présence de Loys unze, aussy empeschez qu’auparavant, et se resguardèrent avecques intelligence, en se comprenant du cul mieulx qu’ils ne se comprirent iamais de bouche ; car iamais il n’y ha d’équivocque dans les transactions des parties naturelles, et tout y est rationnel, de facile entendement, veu que c’est une science que nous apprenons en naissant.

— Ie cuyde, dit le cardinal au barbier, que ceste dame hantera iusques à demain. Qu’ha doncques eu la Beaupertuys d’inviter icy une telle diarrhétique ?

— Voilà une heure qu’elle travaille à ce que ie feroys en ung poulce de temps. Que les fiebvres la prennent ! s’écria Olivier le Daim.

Tous ces courtizans, entreprins de cholicques, piétinoyent pour faire patienter leurs matières importunes, lorsque ladicte dame reparut en la salle. Croyez qu’ils la treuvèrent belle, gracieuse, et l’auroyent bien baisée là où leur desmangioyt si fort ; et iamais ne saluèrent le jour avecques plus de faveur que ceste dame libératrice de leurs paouvres ventres infortunez. La Balue se leva. Les aultres cédèrent, par honneur, estime et révérence de l’Ecclise, la place au clergié. Puis prenant patience, ils continuèrent à faire des grimaces, dont le Roy rioyt en luy-mesme avecques Nicole, qui l’aidoyt à couper la respiration à ces desvoyez. Le bon capitaine escossois, qui avoyt plus que tous les aultres mangié d’ung mets auquel le cuisinier mit une pouldre de vertu laxative, embrena son hault-de-chausses, en cuydant ne laschier qu’un légier pet. Il s’en alla honteux dans ung coin, espérant que, devant le Roy, la chose seroyt assez sage pour ne rien sentir. En ce moment, le cardinal revint horrificquement matagrabolizé, pour ce qu’il avoyt treuvé la Beaupertuys sur le siège épiscopal. Ores, dans son torment, ne saichant si elle estoyt en la salle, il revint et feit ung : Oh ! diabolicque en la voyant près de son maistre.

— Qu’est cecy ? demanda le Roy, en resguardant le prebstre à lui donner la fiebvre.

— Sire, dit insolemment La Balue, les chouses du purgatoire