Page:Balzac - Contes drolatiques.djvu/241

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
213
L’APOSTROPHE.

vint trouver le vieulx taincturier, qui tousiours aymoyt sa femme et se croyoyt seul à mettre le doigt dans son ioli bénoistier. « Hé ! bonsoir mon compère ! » feit Carandas à Taschereau. Et Taschereau d’oster son bonnet.

Puis, vécy le méchanicien qui raconte les secrettes festes de l’amour, desbagoule des paroles de toutes sortes et picque de tous costez le taincturier.

Enfin, le voyant prest à tuer sa femme et le prebstre, Carandas luy dict : — Mon bon voisin, i’ay rapporté de Flandre une espeé empoisonnée, laquelle occit net quiconque, pourveu qu’elle luy fasse une esgratigneure ; ores, dès que vous en aurez tant seulement touchié vostre gouge et son concubin, ils mourront.

— Allons la quérir, s’escria le taincturier…

Puis, les deux merchans d’aller grant erre au logiz du bossu, de prendre l’espée et de courir en campaigne.

— Mais les treuverons-nous couchiez ? disoyt Taschereau.

— Vous attendrez, feit le bossu se gaussant de son compère.

De faict, le cocqu n’eut pas la griefve poine d’attendre la ioye des deux amans. La iolie taincturière et son bien aymé estoyent occupez à prendre, dans ce ioly lacqs que vous sçavez, cet oyseau mignon qui tousiours s’en eschappe : et rioyent, et tousiours essayoyent, et tousiours rioyent.

— Ah ! mon mignon, disoyt la Tascherette en l’estreignant comme pour se l’engraver dessus l’estomach, ie t’ayme tant, que ie vouldroys te crocquer ! … Non, encore mieulx, t’avoir en ma peau, pour que tu ne me quittasses iamais.

— Ie le veulx bien, respondoyt le prebstre ; mais ie ne puis y estre tout entier, il faut se contenter de m’avoir en destail.

Ce feut en ce doulx moment que le mary entra, l’espée haulte et nue. La belle taincturière, à qui le visaige de son homme estoyt bien cogneu, veit que c’en estoyt faict de son bien aymé le prebstre. Mais, tout à coup, elle s’élança vers le bourgeoys, demy-nue, les cheveulx espars, belle de honte, plus belle d’amour, et luy dit : — Arrête, malheureux, tu vas tuer le père de tes enfans !

Sur ce, le bon taincturier, tout esblouy par la maiesté paternelle du Cocquaige et peut-estre aussy par la flamme des yeulx de sa femme, laissa tomber l’espée sur le pied du bossu, qui le suivoyt, et par ainsy, le tua.

Cecy nous apprend à n’estre point haineux.