Page:Belon - L’histoire naturelle des estranges poissons marins.djvu/23

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

XX.

Que les Daulphins representez es medalles antiques, conviennent de poinct em poinct avec le portraict du Marsouin surnommé Bec d’Oye.

EN allegant les medalles ou i’ay veu les Daulphins portraicts, ie ne pretens point enseigner, ne rendre la raison pourquoy l’õ y ait gravé ou peinct les Daulphins : comme quãd i’allegue pour tesmoignage celles de monsieur le tresorier Grollier, hõme singulierement diligent a chercher les choses antiques, & de plus grãde bonté de nature a les communiquer : mais pour mettre devãt les yeuls la naifue figure du Daulphin, qui en touts poincts convient avec le portraict que i’ay faict retirer quand i’ay representé les Marsouins surnommez Becs d’Oyes. Parquoy s’ils conviẽnent ensemble, nous aurons raison de conclure que soit une mesme chose. Car baillant la figure de l’Oye, il n’y a celluy qui ne la puisse conferer avec le naturel apporté de la mer : & ou il ne seroit trouvé estre son vray portraict, il y auroit occasion de me reprendre. Lequel portraict de l’Oye puis mis en cõparaison avec ceuls qui sont retirez de l’antique, monstrent a l’œil qu’ils aient estez retirez touts deux d’un mesme patron.

XXI.

Que les Anciens autheurs, approuvent que les Daulphins aient este gravez es monnoies antiques.

MAis quant a celles des medalles, ie croy qu’il n’y a celuy qui ne les vueille bien approuver pour peinctures de Daulphins. Car qui le vouldroit nier, il seroit facile de le prouver par l’authorité de Aristote & des autres anciens autheurs : eu mesmement que les Tarẽtins long temps avant la grandeur des Romains avoyent desia faict graver les Daulphins en leurs monnoyes, en memoire de Taras fils de Neptune, lequel on feinct avoir esté mué par les autres dieux en un Daulphin. De la vient que Taras fils de Neptune soit portraict sur un Daulphin, en la maniere de ceuls qui sont a cheval, tenants le Daulphin bridé, le cõduisãt la ou il veult. Voila quant aus Daulphins portraicts es mõnoyes des Tarentins. Semblablement le Roy Atis avoit un Daulphin gravé en les monnoyes, lequel portoit un petit garson dessus son dos. Aussi est il assez approuvé que Tite Vespasiã avoit en ses