Page:Livre du Chevalier de La Tour Landry.djvu/100

La bibliothèque libre.
Cette page n’a pas encore été corrigée



Comment la fille au roy d’Arragon
perdit le roy d’Espaigne par sa fole manière
Chappitre XIIIIe


Je vouldroye que vous sçussiez l’exemple comment la fille ainsnée au roy d’Arrafon perdit le roy d’Espaigne par sa follie.

Il est contenu es gestes d’Espaigne que le roy d’Arragon avoit deux filles. Sy en voult le roy d’Espaigne avoir une, et, pour mieulx eslire celle qui li plairoit mieulx, il se contrefist en guise d’un servant et ala avec les ambassadeurs, c’est-à-dire ses messagiers, et ala avec luy un evesque et deux barons. Et ne demandés pas si le roy leur fist grant honneur et grant joye. Les filles du roy se appareillèrent et atournèrent au mieulx qu’elles peuent, et par especial l’ainsnée, qui pensoit que les parolles feussent pour elles.

Si furent seans trois jours pour veoir et resgarder leurs contenances, dont il advint que, au matin, le roy d’Espaigne, qui estoit desguisié, resgardoit la contenance d’elles. Si resgarda que quant l’en salua l’ainsnée, que elle ne leur respondist riens que entre ses dens, et estoit fière et de grant port ; maiz sa suer estoit humble et de grant courtoisie plaine, et saluoit humblement le grant et le petit. Après il resgarda une fois que les deux suers jouoient ensemble aux tables à deux chevaliers ; maiz l’ainsnée tensa à l’un des chevaliers et mena