Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 1.djvu/305

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
287
de constantinople. [1204]

que mainte riche robbe i ot faites por le coronement, et il orent bien de quoi.



138. Dedenz le terme del coronement, espousa li marchis Boniface de Monferrat l’Empereris qui fu fame l’empereor Sursac, qui ére suer le roi d’Hungrie. Et en cel termine si morut uns halz barons de l’ost, qui avoit nom Oedes li champenois de Chanlite. Et fu mult plainz et ploré de Guillelme son freres, et de ses autres amis. Et fu enterrez al mostier des Apostres à grant honor.

139. Li termes del coronement aproiça, et fu corenéz à grant joie et à grant honor l’emperéres Baudoins al mostier Sainte Sophie, en l’an de l’incarnation Jesu Christ m. cc. ans et iv. De la joie ne de la feste ne convient mie à parler, que tant en fissent li baron et li chevalier cum il plus porent. Et li marchis Bonifaces de Monferrat et li cuens Loeys l’honorérent cum lor seignor. Aprés la grant joie del coronement, en fu menez à grant feste et à grant procession el riche palais de Bokelion, que onques plus riches ne fu veuz. Et quant la feste fu passée si parla de ses affaires.

140. Bonifaces li marchis de Monferrat li requist ses convenances que il li attendist, si com il li devoit donner la terre d’oltre le Braz devers la Turchie, et l’isle de Crete. Et l’Emperéres le conût bien que il li devoit faire, et que il le li feroit mult volentiers. Et quant ce vit li marchis de Monferrat que l’Emperéres li voloit attendre ses convenances si debonai-