Page:Petitot - Collection complète des mémoires relatifs à l’histoire de France, 1re série, tome 1.djvu/443

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
425
de constantinople. [1206]

ques de cheu, et enqui dedenz entra l’ost des François, et Pierres de Braicuel, cui la terre ére devisée, les comença à refermer, et à faire deux chastiaux en deux entrées : et dequi comenciérent à corre en la terre Lascré, et gaaigniérent grans gaaing et grans proies, et amenérent dedenz lor isle les gaaiens et les proies : et Toldres Lascres revenoit sovent en Equise. Et i ot maintes foiz assemblées, et i perdoient li un et li autre. Et iqui ére la guerre granz et perillose.


237. Or lairons de cés, si dirons de Tyerri de Loz qui seneschaus ére, cui Nichomie devoit estre, et ére à une journée de Nique la grant, qui ére li chiés de la terre Toldres Lascre, et s’y s’en ralla à grant partie de la gent l’empereor Henri, et trova, que le chastel ére abatus, et ferma et horda le moutier Sainte-Sophie, qui mult ére hals et biels, et retint iqui en droit la guerre.


238. En icel termine li marchis Bonifaces de Monferrat remût de Salenique, si s’en alla à La Serre que Johannis li avoit abatue, si la referma ; et ferma aprés une autre qui a nom Dramine el val de Phelippe. Et tote la terre entor se rendi à lui et obeï, et ruina el païs.


239. Endementiers fu tant del tens passé que li Noel fu passé. Lors vindrent li message le marchis à l’Empereor en Constantinople, et li distrent de par