Aller au contenu

Page:Tabourot - Les Bigarrures et Touches du seigneur des Accords - 1640.djvu/131

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

te : Sçavoir, qu’il falloit mettre deux pots de terre au chevet de son lict, & que tant qu’ils seroient separez, & que les deux culs n’approcheroient point, il ne feroit point d’enfans. Mais pour tout cela, il n’a pas laissé de faire des enfans : car il ne comprint pas bien l’Entends trois, qu’il vouloit dire, Qu’il ne devoit approcher son cul de celuy de sa femme.

Un docte & sçavant President, voyant un Advocat, qui alleguoit Alvarotus de fundis, & se tourmentoit pour deriver un mot Grec, il dit tout haut. Hé ! le bon homme allegue du Grec, où il n’entendit jamais rien. Il se trouvoit ambigu, si c’estoit de l’Advocat, ou de Alvarot, que le President vouloit parler. Mais je croy qu’il entendoit de tous deux.

J’ay veu & ouy dire plusieurs Enigmes, par semblables Entends-trois, comme quand on dit, l’ay veu un four à cheval. Cela se peut entendre ou d’un four à cheval, ou d’un homme estant à cheval, voyant un four.

Les Parisiens font grand feste quand ils disent qu’ils ont veu le grand saint Christofle de nostre Dame de Paris, à genoux, & que nostre Dame est sur le pillier qui tourne.

Le bon Azo, grand Jurisconsulte de son siecle, & qui a le premier glosé les Loix, contre l’Edit de Justinian, ayant un jour disputé à Bologne contre un Sophiste, luy donna un grand coup de cousteau, à l’occasion de quoy il fut condamné à mort. Et comme apres la sentence prononcée, il exclama fort haut, Ad bestias, Ad bestias, voulant entendre la Loy ad bestias. ff. de pœnis, qui veut que la peine des excellens en quelque profession soit amoindrie, Les juges pensans qu’il les appellast bestes, & les renvoyast aux bestes : ne cesserent jamais, bestes qu’ils estoient fait mention de ceste histoire. lib. 1. parergon. c.