Page:Variétés Tome I.djvu/91

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

Neustriam, quæ ab Epta fluento ad Britones terminatur, clauditurque gallico Oceano..... Neustriam adeptus Rollo, eam Normanniam appellavit6. Si vous en voulez avoir d’autres temoignages, regardez maistre Hugues de Sainct-Victor, lib. 2 ; Exceptionum priorum, cap. 10, Chronica chronicorum, le Rosier historial de France, les Chroniques de maistre Nicolles Gilles, la Mer des histoires, la Cosmographie de Seb. Munster, et plusieurs autres que je serois trop long à reciter.

Paris. Venez çà. Par vostre foy, n’avez-vous jamais ouy desbattre ceste matière ?

Pontoise. Ouy, par plusieurs fois, et qui plus est, la question a esté proposée par messieurs de la Cour de Parlement pour en donner resolution, à cause de la dissension quy fut, il y a quatre ou cinq ans, quand maistre Guillaume de Boissy, docteur en medecine, natif de Pontoise, fut mis recteur en l’Université de Paris. Les Picards disoyent que Pontoise estoit de Picardie, et pour ce vouloyent user des priviléges octroyés à ceux qui sont de mesme nation que le recteur ; les Normands, au contraire, et les François, d’autre costé.

Quand les presidens eurent ouy les parties de chasque costé, on conclud que Pontoise avec ses appendices estoit de France, comme ainsi fut qu’il soit appellé le Vulcain françois.

Paris. Puisque la Cour de Parlement y a passé et que vous avez mesme langage que nous, je ne dy plus mot.

Pontoise. Nous voicy aux fauxbourgs de la ville


6. R. Gaguini rerum gallicarum annales. Francfort, 1577, in-fol. Pag. 71.