Page:Variétés Tome VIII.djvu/251

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

laquelle le dit seigneur roy de Navarre avoit faict preparer toutes choses necessaires au cas en une abbaye de nonnains. Près ce dit lieu de Roquefort6 furent cellebrées les nopses solennellement du dit seigneur et de la dite dame Alienor7. Ce faict, partirent du dit lieu et s’en vindrent en la ville de sainct Macaire8 le neufiesme jour du dit moys, et le lendemain, dixiesme, au bourg de Podensac9, qui est deux lieues par deçà tirant vers la ville de Bourdeaulx, où sejournèrent jusqu’au lendemain matin, unziesme du dit moys, que se disposèrent de partir pour venir en la dite ville et cité de Bourdeaulx. Le dit jour unziesme du dit moys, les soubz maire et


6. « L’abbaye de Verrières, dit Sébastien Moreau, deux lieues par delà de Mont de Marsan, qui est aussy au dit roy de Navarre. » La rencontre se fit, dit Martin du Bellay, p. 97, « entre Roquefort de Marsan et Captieux, en une petite abbaye, auquel lieu, une heure devant le jour, le roy et la royne furent espousez. »

7. « Ils arrivèrent bientôt, dit encore Séb. Moreau, en la ditte abbaye, en l’eglise de laquelle s’estoit deja appresté reverend père en Dieu monseigneur l’evesque de Lisieux, grand aumônier dudit seigneur, lesquels, après qu’ils se furent repousés en ordre, allèrent en la ditte eglise, qui estoit assez tard, et lors le dist evesque les espousa, et après s’allèrent mettre à table pour soupper. Ils feirent la chière telle que bien s’en sçauroit dire, aprez se retirèrent ensemble pour prendre le plaisir de marriage l’un avec l’autre, que je ne dechiffreray autrement, en le laissant penser aux lecteurs et auditeurs. »

8. Chef-lieu de canton du département de la Gironde, arrondissement de la Réole.

9. Chef-lieu de canton de l’arrondissement de Bordeaux.