Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 4.djvu/320

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

Loys de Germanie[1] que il avoit pour lui envoiez à ce parlement, et s’en iroient à Atigni seur Hue le fil le jone Lothaire. Et quant il furent là, pour ce que il ne troverent pas Huon, il corurent sus Thibout[2] son serorge ; moult occistrent de sa gent et le chacierent en fuie. Leur terres garnirent contre les Normanz[3] et establirent bones gardes en leur roiaumes, et puis assemblerent leur oz. Les genz le roi Loys de Germanie pristrent et s’en alerent[4] contre Boson.

Quant il furent parti de Troie, si devoit aler après eus en leur aide li rois Kallemaines atout son ost. En leur voie geterent hors du chastiau de Mascons les homes Boson ; le chastel et la contée donerent à Bernart, par sornon Plante Pelouse[5]. Lors chevauchierent ensemble li dui roi et Kallemaines leur cousin, qui ja estoit venuz, et s’en alerent asegier la cité de Viene que Bosons tenoit, qui dedenz avoit lessié sa fame et grant partie de sa gent et s’en estoit fuiz aus montegnes[6].

  1. Latin « cum scara Ludovici, Germaniæ regis », c’est-à-dire l’armée de Louis, roi de Germanie.
  2. Thiébaud, beau-frère de Hugues le Bâtard, était fils d’Hubert, abbé de Saint-Maurice, dont la sœur Theutberge avait épousé Lothaire II, roi de Lorraine (voir, sur Hubert, R. Parisot, le Royaume de Lorraine sous les Carolingiens, p. 84 et 85).
  3. Les Annales de Saint-Bertin, année 880, nous apprennent que les Normands occupaient alors Gand, « ordinatis qui regnum suum contra Nortmannos in Ganto residentes custodirent ».
  4. Le ms. royal 16 G VI, fol. 241, donne la leçon « et s’en alerent parmi Bourgogne contre Boson » pour se conformer au latin « in Burgundiam versus Bosonem per mensem Julium a Trecas civitate perrexerunt ».
  5. Sur ce personnage, voir ci-dessus, p. 280, n. 5.
  6. Latin « fugam ad montana quædam arripuit ». Les Annales de Saint-Bertin ne font pas connaître les montagnes vers les-