Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 4.djvu/43

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.
les Gandes, après ala aidier Pepin son frere en Lombardie ; de la conspiration Lothaire contre son pere, et puis comment li rois Loys quita au païs d’Aquitaine les treuz des blez que il li devoient.

En cele année meismes[1] tint li rois general parlement en la cité de Thoulouse. Là vindrent li message Abutaire[2], i roi sarrazin, et maint autre message d’autres princes sarrazins qui au roiaume d’Aquitaine marchissoient. Divers dons aportoient et requeroient pais et aliances ; selonc sa volenté les reçut li rois et puis les congea.[3]En l’an qui après vint[4], mut li rois pour aler en la contrée[5] son pere, en un lieu qui a non Engelham[6]. D’iluec ala ovec lui jusques Reneborg[7]. Lors li commanda li peres que il retornast jusques a tant que il fust revenuz de cele besoigne et demorast tandis ovec sa marrastre la roine Fastrade. Ovec li demora tout cel yver, et quant li empereres fu retornez, il et ses oz que il ot mené sor les Wandes[8], il manda à son fil que il s’en alast ou roiaume d’Aquitaine et que il apareil-

  1. 790.
  2. Les Annales Petaviani (Pertz, Scriptores, I, p. 26) donnent Abitaurus et Ibin Alarabi comme gouverneurs de Huesca, de Barcelone et de Girone en 778.
  3. Vita Hludowici imperatoris, chap. vi.
  4. 791.
  5. Le royal ms. du Brit. Mus. 16 G VI, fol. 187, donne la leçon : pour aler à l’encontre son père, qui est meilleure et plus conforme au latin, « patri regi rex Hludowicus Engelheim occurrit ».
  6. Engelham, auj. Ingelheim (Hesse rhénane).
  7. Reneborg, Ratisbonne.
  8. Sur cette expédition qui fut faite en Pannonie contre les Huns, voir Éginhard, Annales, années 791.