Aller au contenu

Page:Viard - Grandes chroniques de France - Tome 4.djvu/51

La bibliothèque libre.
Le texte de cette page a été corrigé et est conforme au fac-similé.

parties d’Occident et avironna le roiaume de France selonc le rivage de la mer de Bretagne et de Normandie. Quant li rois Looys le sot, il li manda et pria par i message qui avoit non Adimares[1], qui à li vint en la cité de Rouan, que il degnast venir en Aquitaine et visiter le roiaume que il li avoit doné et vooir son noviau palais de Cassinoge. Li empereres reçut volentiers la proiere de son fil et moult le loua et mercia de ce que il li avoit mandé, mais toutes voies ne li otroia-il pas sa requeste, ainz li manda que il venist encontre lui à la cité de Tors. A lui vint, et li peres le reçut a grant joie. Au retorner en France, le convoia jusques à Vernon[2] ; de là s’en retorna en Aquitaine.

[3]Ensi passa li yvers. Zadons, li dux de Barcinone, vint jusques à Nerbonne, par l’amonestement d’un sien ami, si comme il cuidoit ; là fu pris[4] et amenez au roi et li rois le renvoia tantost à son pere.

En ce tens, tint li rois parlement à Thoulouse. En ce point morut Burgondiens[5], li cuens de Fredence[6], sa

  1. « Rotomagum misso legato Hademaro. »
  2. On a dans le texte latin : « Et in Frantiam redeuntem Vernum usque prosecutus est. » Sur Vernum que l’on identifie avec Ver, Oise, arr. de Senlis, cant. de Nanteuil-le-Haudouin, voir A. de Valois, Notitia Galliarum ; Mabillon, De re diplomatica, p. 335-338 ; abbé Dehaisnes, les Annales de Saint-Bertin et de Saint-Vaast, p. 28.
  3. Vita Hludowici imperatoris, chap. xiii.
  4. D’après Ermoldus Nigellus (Pertz, Scriptores, t. II, p. 477). Zadon fut pris à la fin du siège de Barcelone, et cette ville tomba entre les mains des Français en 801 (cf. Reinaud, Invasions des Sarrazins en France, p. 113-115).
  5. Burgondion, comte de Fézensac, serait mort en 801 (voir sur ces événements J. de Jaurgain, la Vasconie, t. I, p. 115-117).
  6. « Comitatus Fedentiacus », le comté de Fézensac.